Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over je bestelling of artikel? Of heb je hulp nodig bij kwesties over aankoop, garantie en voorwaarden? Neem gerust contact met ons op. Om je sneller te helpen, hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet.
Hoe plaats ik een bestelling?
Bestellen gaat gemakkelijk in een paar stappen:
1. Selecteer het product.
2. Klik vervolgens op de bestelknop 'in winkelwagen'. Je kunt verder winkelen of naar je winkelwagen gaan om je bestelling af te ronden.
3. Controleer de inhoud van je winkelwagen (rechtsboven in beeld).
4. Vul alle gegevens zoals naam, adres, e-mailadres in.
5. Kies of je je pakket thuis wil laten bezorgen of liever wil ophalen bij een PostNL- afhaalpunt.
6. Kies de gewenste afleverdatum. Je rond je bestelling af door te betalen. Dit kan op verschillende manieren zoals iDeal (NL), CreditCard (NL&BE), Klarna (NL) en PayPal (NL&BE),
7. Controleer nogmaals al je gegevens en rond je bestelling af.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Op werkdagen voor 22:00 besteld, dezelfde dag verzonden!
Reisartikelen.nl verzendt het overgrote deel van de artikelen die op werkdagen voor 22:00 uur besteld zijn nog dezelfde dag. PostNL levert vervolgens doorgaans binnen 1 à 2 dagen. Mocht een artikel onverhoopt niet op voorraad zijn dan word je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte gesteld. Voor enkele artikelen geldt een langere levertijd. Bij ieder artikel staat precies aangegeven welke tijd voor het artikel van toepassing is.
Let op: Verzendingen naar het buitenland hebben ongeveer 3 werkdagen levertijd.
Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?
Helaas kunnen wij een geplaatste bestelling niet meer wijzigen. Zolang je bestelling nog niet in het verzendproces zit kunnen wij je bestelling wel annuleren zodat je een nieuwe bestelling kunt plaatsen, neem hiervoor contact met ons op. Als annuleren niet meer mogelijk is omdat je bestelling al in het verzendproces zit kun je het altijd gratis aan ons terug sturen.
Mijn kortingscode wordt niet verrekend
Het kan zijn dat jouw code niet geldig is op de aankoop of aankopen die je wilt verrichten. Lees daarom altijd de voorwaarden van de kortingscode goed door.
Deze voorwaarden kun je teruglezen onderaan de e-mail van de kortingscode.
Is Reisartikelen.nl een officiële dealer?
Reisartikelen.nl is een officiële dealer van alle merken die er te koop zijn.Welke betaalmethodes zijn er?
We accepteren de volgende betaalmethodes:
- iDeal
- PayPal
- Credit Card
- Achteraf betalen met Klarna
- Bancontact/ Mr Cash
- Belfius
- KBC/CBC
Wat zijn de verzendkosten?
Binnen Nederland:
Onze verzendkosten zijn voor afleveradressen binnen Nederland € 3,95 per bestelling, gratis vanaf € 49.95. Dit is een vast bedrag ongeacht het aantal artikelen of het aantal zendingen per bestelling.
Buitenland:
Momenteel verzenden wij via de webshop alleen bestellingen naar België, de verzendkosten hiervoor zijn € 6,95 per bestelling, gratis vanaf € 49.95. Dit is een vast bedrag ongeacht het aantal artikelen of het aantal zendingen per bestelling. Mocht je een bestelling naar een ander land willen versturen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Opgesplitste zending
De producten van Reisartikelen kunnen vanuit meerdere magazijnen verzonden worden, hierdoor is het mogelijk dat een order in meerdere pakketjes wordt geleverd. Hierbij betaal je uiteraard maar één keer verzendkosten.
Wat is het retourtermijn?
Als je niet 100% tevreden bent met je recente aankoop bij Reisartikelen.nl, kun je het artikel binnen 14 dagen na ontvangst in originele staat retourneren en het aankoopbedrag terugkrijgen.
Hoe betrouwbaar zijn jullie reviews?
Wij verzamelen twee soorten reviews. Shopreviews en Productreviews.
Shopreviews:
Voor onze Shopreviews maken wij gebruik van Trustpilot en Trusted Shops. Trustpilot stuurt namens ons een uitnodiging voor het reviewen van onze dienstverlening. Het reviewbeleid van Trustpilot is hier te vinden: https://nl.legal.trustpilot.com/for-reviewers/guidelines-for-reviewers
Het reviewbeleid van Trusted Shops is te vinden op:
https://www.trustedshops.nl/reviews/
Productreviews:
Onze productreviews worden verzameld Judge.me. Zij controleren of een geplaatste review daadwerkelijk door een klant is ingevuld. Als dit zo is wordt aan de review het label 'Geverifieerd' toegevoegd, welke we bij de review tonen. Kan dit niet worden bevestigd dan zal dit label niet worden toegevoegd en kunnen we dus niet met zekerheid zeggen of het een echte review is. Wij plaatsen alle reviews meestal binnen ongeveer 1 werkdag. Dit gaat geheel automatisch, alleen kan hier soms wat tijd overheen gaan. In uiterste gevallen kunnen we een review achteraf verwijderen. Dit gebeurd alleen als we zeker weten dat het om een nepreview gaat. Wij plaatsen geen betaalde reviews bij de producten. Deze zullen geplaatst worden bij onze blogs.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen doormiddel van het sturen van een e-mail naar klantenservice@reisartikelen.nl. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).Per chat: Onze chat is beschikbaar tussen 09:00 en 17:00. We doen ons best om binnen een paar minuten op je vraag te reageren.
Per mail: Je kunt ons mailen op klantenservice@reisartikelen.nl. Mocht het over een bestelling gaan, zet dan je ordernummer erbij zodat we je sneller kunnen helpen.
Per telefoon: Tussen 10:00 en 17:00 is onze telefoon bereikbaar op +31 30 808 0197 Soms kan het zijn dat het druk is waardoor het wat langer kan duren. Mochten we niet bereikbaar zijn, kun je altijd even via de mail vragen om een terugbelverzoek.
Ons klantenservice team staat voor je klaar!